Vaš energetski plan 24/7

Jeste li imali tešku noć? Većinu vremena ste bili svesni svog sna, a kasnije ste imali noćne more? Nemojte se iznenaditi ako se probudite ljuti na ceo svet. Ljudi su ranjivi kada su umorni, ponekad željni svađa i nespremni da prihvate pomoć.

Studija Nev Economics Foundation pokazala je da se svaka druga osoba, uglavnom, ne oseća odmorno i sveže nakon spavanja. Problem započinje sa nesanicom, ali vrhunac nastaje tokom dana, jer obaveze izgledaju deset puta teže.

Uz male promene u navikama, moguće je povećati nivo energije tokom dana i mirno spavati uveče.

07:30 PIJTE VODU

Blaga dehidracija takođe će vas uspavati i nećete moći da se fokusirate, prema studiji objavljenoj u Journal of Nutrition. „Voda će vas umiriti, podstaćiće varenje i ubrzati metabolizam“, kaže dijetetičarka Helen Bond. Počnite sa čašom i stavite litar vode na sto: do podneva urin treba da bude čist.

08:00 DORUČAK

Doručak je vrlo važan obrok – može vam ulepšati ili uništiti dan. U prvim satima dana otvorite svoje metaboličke prozore i pokažite svom telu da ima zaliha hrane kako bi se moglo opustiti i zaspati kad za to dođe vreme. Kuvana jaja i tost od integralnog brašna – odličan balans proteina, masti i složenih ugljenih hidrata za punjenje rezervoara gorivom.

10:30 PAUZA ZA KAVU

Ne vežbajte kofein na prazan stomak, jer rizikujete da vas zaboli stomak. Povećanje kofeina dobro će doći kada nivo prirodne energije počne da opada – idealno je vreme prepodne, kažu naučnici sa Univerziteta za uniformisane usluge zdravstvenih nauka u Sjedinjenim Državama. Prepodne nivo kortizola, hormona koji vas drži budnim, pada.

13:00 MOĆNI RUČAK

Ugljeni hidrati imaju lošu reputaciju, ali njihovo izbacivanje iz ishrane smanjiće koncentraciju – počećete da zaboravljate i brže ćete se umarati. Za razliku od šećernih, rafiniranih vrsta, složeni ugljeni hidrati poput krompira, pirinča i kinoe daće mozgu potrebnu dozu glukoze. Jedite salatu sa slatkim krompirom, fetom i šarenim povrćem.

15:00 ČOKOLADNI DESERT

Flavonoidi u čokoladi pojačavaju raspoloženje i jačaju mozak, kažu naučnici u studiji u Journal Of Psychopharmacology. Ali ovo se ne odnosi na sve čokolade, potrebna vam je tamna čokolada sa 70% kakaa u sastavu.

19:30 VEČERA

„Letargija je znak da vam nedostaje gvožđa – minerala ili građevinskog bloka crvenih krvnih zrnaca koji pomaže u skladištenju i transportu kiseonika u krvi“, kaže dijetetičarka Helen Bond. Najbolji obrok za podsticanje? Komad mesa i brokoli. Crveno meso je jedan od najboljih izvora gvožđa; brokoli sadrži vitamin C koji veže gvožđe.

22:00 ŠOLJA ČAJA OD KAMILICE

Studija objavljena u časopisu Biological & Pharmaceutical Bulletin otkrila je da kamilica značajno smanjuje vreme koje vam je potrebno da zaspite.