Jeste li pod stresom? Nemate samopouzdanja? Pronađite hobi, kažu stručnjaci!

Imate hobi? Vrlo je verovatno da ćete na ovo pitanje odgovoriti da teško možete naći vremena za sebe i za odmor, a kamoli za hobi. Ali grupa britanskih sociologa kaže da je hobi dokazani način za ublažavanje stresa. E sad, ako ste mislili da se bloganje može smatrati hobijem, imamo loše vesti jer stručnjaci insistiraju na hobiju iz prošlosti.

Ne teramo vas da sakupljate salvete, ali šta nedostaje dobroj staroj odbojci? Oživljavanje radosti iz detinjstva (pre nego što naš život bude preplavljen odgovornostima) podsetiće vas koliko naši monitori vode naš svakodnevni život.

OKRENI TOČAK SREĆE I OSVOJI DO 40 % POPUSTA NA SPRINGWELL-U, SAMO TREBA DA SAČEKATE 30 SEKUNDI DA BI SE OTVORIO TOČAK ZA POPUSTE.

ZA POČETAK KLIKNITE OVDE

Bez obzira da li tražite samopouzdanje ili vam treba nešto za ublažavanje stresa, ovi nekadašnji hobiji i kako će vam oni pomoći.

Igraj odbojku

Oživite srednjoškolsku praksu, jer napor da lopta ne padne na zemlju itekako će vam razbistriti glavu. Sa druge strane, odbojka ili bilo koji drugi timski sport naglasiće vaš timski duh, što je dobro u ovom svetu stalnog takmičenja. Hobiji koji uključuju igranje (sport ili ples) izazivaju pozitivne emocije, plus su mnogo zabavniji od letargičnog gledanja tuđih fotografija na FB-u ili Instagramu, što izaziva samo frustraciju.

Naučite da svirate na instrumentu

Britanska studija kaže da bi se 48% bivših muzičara rado vratilo strasti prošlosti, većinom žena. Izvadite flautu ispod kreveta, pustite da klavir bar jednom ispuni sobu muzikom i vratite se svojoj bezbrižnoj mladoj verziji. Koncentracija koju koristimo za sviranje instrumenta slična je meditaciji, ona emocionalno reguliše mozak i snižava hormon stresa kortizol.

Probudi svoju umetničku dušu

Postoji razlog zašto se slikarstvo decenijama koristi kao oblik terapije, neverovatno umirujuće. Druženje sa četkama doneće vam mir i spokoj bez obzira na vaše godine. Skiciranje olovkom, slikanje, skulptura, sve ove aktivnosti isključuju negativne emocije kao što su stres, bes ili tuga. Podsvesno ćete se osloboditi emocionalnog prtljaga bez obzira šta naslikali, sam kreativni čin pročišćava um.

Idi na ples

Ples je vežba za celo telo, jača kičmu i poboljšava fleksibilnost. Takođe će vas preplaviti visokom dozom endorfina kao da trčite. Ako budete uporni, ubrzo ćete poboljšati i kretanje I sedenje, koji su ugroženi usled dugog sedenja ispred računara.

Pridružite se horu

Nove studije pokazuju da pevanje u horu poboljšava samopouzdanje, deca koja idu u hor imaju više mišljenje o sebi. Ako volite da pevate, pređite na naviku pevanja pod tušem na sledeći nivo. Istraživači sa Univerziteta u Geteborgu otkrili su da kada horičari pevaju zajedno, njihovi ritmovi srca se sinhronizuju, što deluje umirujuće poput joge.