Hrana je najbolji lek za zaštitu od raka, bolesti srca, mozga … ali samo ako se konzumira sirova!

Ovakva vrsta ishrane deluje jedinoako se jede u sirovom obliku. Redovno konzumiranje ove hrana može da vas zaštiti od mnogih bolesti, za koje je glavni krivac svakodnevni  stres i nezdrav način života.

Badem  štiti  srce

Sirovi bademi sadrže masti koje su korisne za ljudsko telo. Sirovi  bademi mogu pomoći da se smanji nivo LDL ( lipoproteini male gustine ) ili “lošeg” holesterola u krvi, i na taj način se  sprečava proces ateroskleroze krvnih sudova. Ako se  bademi  peku na temperaturi većoj  od 170 stepeni, korisne masti se mogu  pretvoriti u slobodne radikale, što često ima suprotan efekat, koji može da poveća rizik od kardiovaskularnih bolesti.

Brokoli štiti od raka

Konzumiranje  svežeg brokolija, uključujući proces žvakanja pomaže da se oslobodi supstanca koja se zove mirozinaza, koja se nalazi u ćelijskom zidu u ćeliji  brokolija. Mirozinazata je zapravo enzim koji stimuliše jetru da metaboliše kancerogene supstance. Kad  se termički obradi brokoli, ovaj enzim se gubl. Ljudi koji jedu kuvani brokoli, unesu samo trećinu onoga što je važno   u borbi protiv raka. Da ne zaboravimo i to da je  sirovi  brokoli bogat  vitaminom  K.

Beli luk štiti DNK

Žvakakanjem  svežeg  belog  luka proizvodi se  DNK – zaštitno  jedinjenje  allicin. Kada dođe do termičke obrade  belog luka,  dovodi do potpunog gubitka ovog enzima, tako da kada jedemo kuvani beli luk, mi ne  unosimo  allicin.

Sveže ceđeni sokovi

Šta je bolje od kupljenog voća ili sok od povrća? Svakako da je to sveže ceđen domaći sok. Kupljen sok je uvek pasterizovan. Pasterizacija ne samo da ubija bakterije iveć uništava mnoge od vitamina, minerala i enzima, bez obzira što se ovi napici promovišu kao zdrava  hrana. Ponekad, proces njihovog dobijanja uključuje neke hemikalije i druge štetne materije. Srećom, lako je napraviti takav sok kod kuće.

So je puna minerala

So sadrži bitne minerale koji su važni za zdravlje. U toku obrade, so se obično zagreva na visokim temperaturama, pri čemu se koriste  hemikalije, i kao takava gubi svoju  osnovnu vrednost. Ova so je štetna i beskorisna. Nepečena (sirova) so, kao što je sa  Himalaja,  je od ključnog značaja za održavanje balansa minerala. Naravno, nije svaka  so  dobra. Veći deo upakovane i brze hrane sadrži velike količine natrijuma.

Sirovi kakao je hrana za mozak

Kakao  je riznica hranljivih materija: esencijalnih vitamina i minerala koji promovišu veće lučenje neurotransmitera i moždanih hemikalija koji su odgovorni za dobro raspoloženje. Nije ni čudo što je kakao toliko popularan. Gotov  kakao gubi svoju vrednost, čak i kada bi senjegovaulja i masti pomešali, kakao može biti i štetan.

Fermentisani kupus poboljšava varenje

Fermentisana hrana pomaže da se održi naša crevna flora i opšte zdravlje. Prilikom kuvanja kupusa, ili drugog povrća, uništavamo  mnoge  vitamine i minerale, i naravno, mnoge enzime. Fermentisano povrće se lako apsorbuje u organizmu koji lako može da iskoristi  hranljive materije. Fermentisana  hrana stvara korisne bakterije ( probiotike ) koji će pomoći telu da se bori protiv raznih bolesti i jača imuni sistem.