Žene više koriste mozak i zato im treba više sna nego muškarcima

Da li se nekada budite sa željom da odspavate još jedan sat? Da li Vam se dešava da ležite budni noću i gledate u sat računajući koliko još sati spavanja preostaje i razmišljajući o tome kako da brzo utonete u dubok san? Ovo se dešava svima, a nedovoljno sati sna i nesanica uzrokuju razne zdravstvene probleme, naročito kod žena.

Zašto je ženama potrebno više sna nego muškarcima?

Istraživanja na Duke univerzitetu pokazala su da je nedostatak sna povezan sa velikim psihološkim problemima i visokim novoom  biomarkera koji pokazuju da je povećan rizik od oboljenja creva i dijabetesa tipa 2. Interesantno je da su ovi problemi  značajno jači kod žena. Zašto je tako? U prošlosti se mnogo više paženje posvećivalo ovom problemu kod muškaraca, iako žene imaju veće predispozicije za ovakve tegobe. Edvard Suarez, glavni autor studije, objavio je sledeće rezultate: „Otkrivamo da je kod žena nedostatak sna povezan sa psihičkim poremećajima, kao i većim osećajem neprijateljsva, depresije i gneva. Suprotno tome, kod muškaraca to nije slučaj. Odrasloj osobi potrebno je 7-8 sati sna. Ipak, mnogim ženama je teško da u toku trudnoće spavaju čitave noći, a to se često produžava i nakon porođaja, jer se vrlo često u toku noći bude zbog bebe. Druge pak pate od nesanice zbog hormonalnih poremećaja uzrokovanih menopauzom i njenim simptomima.

Kako da zaspimo dubokim snom?

Ako imate problem sa nesanicom, nemojte se koristiti samo gledanjem u plafon ili brojanjem ovaca. Problem nesanice možete rešiti i pripremom tela i uma za san.

Stvorite navike
Budite sigurni da ležete i ustajete u isto vreme. Recimo, spavanje u toku vikenda može narušiti naš unutrašnji sat.

Vežbajte

Studije pokazuju da ljudi koji 3-4 puta nedeljno vežbaju imaju manje problema sa nesanicom od onih koji nisu fizički aktivni. Kod aktivnih ispitanika bili su manji i simptomi depresije, a imali su i više energije u toku dana.

Promenite način ishrane

Potrudite se da u popodnevnim časovima ne unosite hranu koja sadrži kofein. Izbegavajte obilnu večeru, a najmanje 3 sata pred spavanje izbegavajte bilo kakvu hranu.

Stop pušnjenju!

Istraživanja pokazuju da pušači u toku  dana osećaju umor bez obzira na to koliko dugo su spavali. Osim toga, pušenje je štetno po zdravlje!

Isključite elektronske uređaje

Jedno od istraživanja pokazuje da elektronski uređaji negativno utiču na kvalitet sna. Plavo svetlo koje ovi uređaji emituju stimuliše naš mozak i samim tim onemogućava da se smirimo i zaspimo. Najmanje jedan sat pre spavanja treba izbegavati izloženost električnim uređajima.

Održavanje temerature

Najbolje je spavati u provetrenoj i ne previše toploj prostoriji.

Krevet u kome spavamo

Vrlo je bitno da Vas spavaća soba asocira na nešto mirno i spokojno. Zbog toga u spavaćoj sobi ne držite televizore, kompjutere ili bilo šta drugo što može izazvati stres. Takođe, ne unosite hranu i ne obedujte u sobi u kojoj spavate.