Veganski način života…ZA ili PROTIV?

Da li je moguće izgubiti na težini?

Ako želite da smanjite nekoliko kilograma, možda je vreme da probate vegansku dijetu.

Vegani ne jedu meso, ribu, jaja i mlečne proizvode. Umesto toga, oni se hrane svežim zelenišem, mahunastim povrćem, kao i biljnim mlekom i supstitutima za mlečne proizvode.

Iako se neki ljudi opredeljuju za vegansku ishranu zbog brige za životinje, sama ishrana može doneti i zdravstvene benefite. Nedavne studije pokazuju da veganska ishrana može znatno uticati na gubitak telesne težine. Na koji način? Za objašnjenje su potrebna dopunska istaživanja, ali se veruje da ova vrsta ishrane smanjuje unos visokokalorične hrane. i veganskoj ishrani koriste se alternativni proizvodi koji su bogati vlaknima i mali broj kalorija.

Ali, da li je ovaj pristup zdrav?

Izbacivanje neke od glavnih grupa namirnica iz ishrane može vam delovati kao nezdravo. Ako značajno ne obratite pažnju na ishranu to može biti opasno po zdravlje, a zbog unosa manjih količina proteina ili drugih osnovnih hranljivih materija kao što je vitamin B-12. Ovaj vitamin u prirodnom obliku nalazi se samo u proizvodima životinjskog porekla, a nedostatak vodi u anemiju. Vegani ga u svoju ishranu unose kroz suplemente i proizvode od soje.

Ovaj tip dijete je povezan sa nekim ozbiljnim zdravstvenim posledicama, kao što je povećan rizik od dijabetesa tipa 2 i srčanim oboljenjima. Bez obzira na to, možete se hraniti zdravo i mršaviti zdravo. Ključ – kao i kod svih dijeta – je u hranljivim materijama nasuprot praznim kalorijama. Za vegane, ovo podrazumeva:

Sveže voće i povrće

Zrna

Mahunasto povrće

Orašasto voće

 

Postoji vše faktora koju utiču na bugljenje težine, kao što su:

Uzrast

Visina

Težina

Ishrana

Fizička aktivnost

Metabolizam

 

Iako ne možete kontrolisati sve ove faktore, možete uticati na svoju ishranu i aktivnost. Bez obzira na tip dijete, treba se pridržavati ovih uputstava za zdravu ishranu.

Vremenski odredite svoje obroke

Vreme za obrok je od suštinskog značaja za poboljšanje metabolizma i unapređenje zdravih navika u ishrani. U principu, probajte da jedete u isto vreme svakog dana da biste se doveli u ravnotežu. Neka jedan od obroka bude obilniji u odnosu na ostale u toku dana. Ovo može značiti da ručak bude ranije, a da večera bude manje obilna.

Budite sigurni da unosite dovoljno proteina

Preporučeni unos proteina je oko 0,41 grama po kilogramu. Kada se ovo pretvori u kalorije, ide oko 4 kalorije na gram proteina. Znači, žena u ovom slučaju treba da unese 244 kalorije dnevno, a muškarac 288 kalorija kroz protein.

Zaboravite na “zdrave” napitke

Pre nego otvorite Fantu ili neki gusti sok, razmislite koliko kalorija on sadrži. Na primer, sveže ceđeni sok od narandže sadrži oko 279 kalorija. Voda je bila i ostaće najbolji izvor kada je reč o mršavljenju. Ako vam se ne pije voda, možete iscediti limun ili da skuvate neki biljni čaj.