Pomozite deci da postignu bolje rezultate u školi

Obezbedite deci dovoljno sna

Nedostatak sna može da ima veoma ozbiljan uticaj na sposobnost deteta da uči i obavlja sve školske obaveze. Štaviše, jedna studija koju je sproveo Univerzitet u Tel Avivu je pokazala da je nedostatak samo jednog sata sna dovoljan da smanji detetove kognitivne sposobnosti narednog dana na nivo dve godine mlađeg mališana.

OKRENITE TOČAK SREĆE I OSVOJI POPUST DO 40% POPUSTA NA SPRINGWELL-U, SAMO TREBA DA SAČEKATE 30 SEKUNDI DA BI OTVORIO TOČAK ZA POPUSTE.

ZA POČETAK KLIKNITE OVDE

Odredite vreme za odlazak na spavanje i strogo ga se pridržavajte svako veče.

Osim toga, slike koje se brzo smenjuju utiču na REM fazu sna (faza dubokog sna u kome se organizam oporavlja i podmlađuje), pa zato obavezno proverite da li je vaš mališan isključio računar ili televizor pre odlaska u krevet.

Pazite se napitaka koji sadrže kafein jer mogu da budu pravi neprijatelji sna, bilo da se radi o lekovima, čokoladicama ili energetskim pićima.

Sklonite mobilne telefone od dece tokom noći – čak 62 odsto dece priznaje da ih koristi kad se svetla u kući pogase, a njihovi roditelji nemaju pojma o tome!

Pohvalite dečiji trud na pravi način

Istraživanje koje je organizovano na Univerzitetu Kolumbija je otkrilo da način na koji upućujemo deci pohvalu utiče na njihov uspeh u budućnosti. Tako, na primer, umesto pohvale detetu što kući donosi „suve petice“, stavite akcenat na to koliko se dete trudi da ih zaradi. Na taj način ćete ga ohrabriti da istraje u učenju i doprineti njegovoj motivaciji.

Deca koju roditelji hvale zbog upornosti i vrednoće će svoj neuspeh pre pripisati činjenici da se nisu dovoljno potrudila nego mogućnosti da nemaju talenta za tu aktivnost (što često može da ih obeshrabri da uopšte pokušaju).

Iznad svega, zapamtite da najboljeg učenika ne motiviše dobra ocena nego unutrašnja želja za učenjem.

Poštujte njihov stil učenja

Spirulina-600tbl1-480x480
ODLIČNA ZA BOLJU KONCENTRACIJU!

Ako vam sin uporno objašnjava da najbolje uči dok sluša muziku, ili se vaša ćerka kune da joj je  najlakše da nauči tablicu množenja uz edukativnu kompjutersku igricu, poslušajte ih. Možda vama najviše odgovara mir i tišina kada treba da obavite neki posao, ali to ne znači da je takva situacija idealno okruženje u kome vaša deca mogu da se skoncentrišu na učenje.

Rad Hauarda Gardnera, istraživača sa Harvarda, pokazao je da postoji osam vrsta inteligencije, ili načina na koji deca najbolje uče, uključujući muzičku, prostornu, logično-matematičku, lingvističku. Motornu, interpersonalnu, intrapersonalnu i prirodnjačku.

Trik kojim vi možete da se poslužite je da posmatrate kako vaša deca najbolje uče i identifikujete njihov stil učenja (njihov, ne vaš), a onda im pomognete da ga primene svakodnevno i budu uspešnija u školi. Na primer, ako vaše dete najbolje uči i pamti ono što vidi, ukažite mu na tu sposobnost i ohrabrite ga da crta, pravi mape ili skice predmeta koji uči.

Obratite pažnju na društvo

Ne govore samo roditelji da drugovi imaju izuzetno veliku ulogu u kreiranju dečijeg samopouzdanja. Istraživanja su takođe dokazala da izbor prijatelja može da utiče na navike vezane za učenje, a time i na celokupan akademski uspeh deteta.

Ovaj uticaj može da bude pozitivan, ali i negativan. Ako vaše dete odabere prijatelje koji veruju da je obrazovanje važno, velika je verovatnoća da će i ono usvojiti takav stav i uložiti više truda u učenje i koncentraciju na časovima. Sa druge strane, ako su drugari vašeg mališana deca koju ne drži pažnja na časovima, nemaju naviku da rade domaće zadatke i retko kada uče pre nekog kontrolnog ili pred ispitivanje, vrlo je verovatno da će i vaše dete prateći ove uzore usvojiti takve navike.

Istraživanje sprovedeno na Univerzitetu u Ohaju je pokazalo da će deca koja imaju dobar, pozitivan i topao odnos sa roditeljima pre sklopiti prijateljstvo sa decom koja imaju planove za dalje školovanje. Negujte, stoga, taj stil roditeljstva i pomoći ćete detetu da napravi dobre odluke prilikom odabira prijatelja. Ohrabrujte svoje mališane da traže drugove koji imaju slične vrednosti vezane za učenje i obrazovanje.

Uvedite porodične obroke kao obaveznu praksu

Istraživači Univerziteta Kolumbija su skoro otkrili da su deca iz porodica u kojima su porodični obroci u opuštenoj i prijatnoj atmosferi redovna praksa ne samo mnogo manje skloni zloupotrebi droga i alkohola i sticanju poremećaja u ishrani, nego imaju veće šanse da postignu dobre ocene.

Porodični obroci ne moraju da podrazumevaju gurmanske obroke od po pet različitih vrsta jela, dovoljno je da pripremite jednostavno, zdravo jelo, isključite televizor i uživate u društvu svoje porodice. Čak i ako svi članovi porodice imaju potpuno različite obaveze i ne možete da se uklopite za zajednički ručak ili večeru, ne brinite! Možete da osmislite jedno veče kada ćete se pre odlaska u krevet  svi okupiti u dnevnoj sobi i uz neke lagane zdrave grickalice nadoknaditi vreme i prepričati dogodovštine tokom dana.

Nastojte da otkrijete šta vašoj porodici najviše odgovara, i onda to pretvorite u redovnu naviku. Naravno, ne zaboravite da činjenica da ste detetu stavili u tanjir omiljene makarone neće pomoći da ono postigne bolji uspeh u školi, ali jednostavna pitanja kao što su „Kako si proveo dan?“, „Šta ste radili u školi?“, „Šta ste danas učili iz hemije?“ ili „Jesi isplanirao kako ćeš da se spremiš za kontrolni iz matematike?“ mogu da pomognu detetu da shvati da je obrazovanje u njegovoj porodici važno, pa će ga i ono više ceniti.

Izbacite stres iz kuće

Deca koja kod kuće osećaju konflikte ili stres često to prenose na boravak u školi i školske obaveze, a samim tim to utiče i na proces učenja. Stres uzrokovan porodicom ili situacijom u kući može da utiče na učenje i ponašanje dece do dva dana nakon samog događaja koji ga je prourokovao. Zato, pokušajte da obećate sami sebi i svojoj porodici da u kući nema vikanja. Neka vaš dom bude prostor u kome nema stresa.

Pronađite načine da se oslobodite stresa zajedno sa decom. Možete da idete u duge šetnje, da čitate, vežbate jogu, ili gledate film zajedno. Budite im uzor od koga će da nauče kako da svako neslaganje reše bez vike i nadglašavanja. Naučite decu da je u redu da odu ako su trenutno suviše ljuta da bi odreagovala mirno i vrate se kad se smire da razgovorom reše neslaganje. Naučite ih zdravim načinima da pobede stres, osluškujte znakove koji ukazuju da je dete pod stresom pa ćete lakše prepoznati kada je napeto i pomoći mu da i samo identifikuje koji su to stresori u okruženju (situacije koje deluju kao okidač za stres) kako bi moglo da reaguje na vreme i oslobodi se napetosti pre nego što pesnice počnu da rešavaju problem.

Prilagodite svoja očekivanja sposobnostima deteta

Svaki roditelj želi najbolje za svoje dete, to je potpuno prirodno!

 Korisna vežba za roditelja je da posmatra planove za obrazovanje deteta kao elastičnu gumicu: može nežno da se širi i povećava, ali ne sme da pukne.

Svako dete je individua za sebe, sasvim je u redu da ga ohrabrujete da da sve od sebe i trudi se, ali je isto tako važno zapamtiti da se „ono što je najbolje“ razlikuje za svako dete. Činjenica da vaše dete ne komponuje simfonije ili ne piše knjigu sa 10 godina ne znači da u budućnosti neće uraditi odlične stvari u životu. Zapamtite sledeću rečenicu i ponavljajte je kao mantru: „Prilagodite stil roditeljstva svom detetu i isključivo svom detetu“. I vi i dete ćete u tom slučaju biti srećniji, zdraviji i uspešniji.

Nekoliko misli za kraj

Ako želite da poboljšate uspeh deteta u školi i vidite trajne rezultate, postoji i nekoliko zahteva koji se odnose na vas: budite dosledni, posvećeni i strpljivi. Sarađujte sa učiteljem ili profesorima vašeg deteta, što se vi bolje razumete i slažete, tim bolje za vaše dete. Kada se vaše dete muči sa nekim gradivom, obezbedite mu pomoć, bilo da vi možete da pomognete, stariji brat ili sestra ili neki profesor.

Zapamtite da ne postoji dvoje identične dece, čak i kada su iz iste porodice. Ako obratite pažnju na individualne potrebe svakog deteta i potrudite se da radite ono što je dobro za svako od njih posebno, taj trud će se isplatiti veoma brzo i u njihovom stavu prema učenju i u ocenama.