Kada je najbolje jesti, vežbati ili prekršiti dijetu?

Pored svih obaveza koje imamo u toku dana, pravo je čudo ako nađemo vremena da se naspavamo, zdravo hranimo i odemo na trening. Da li ste znali da sve to možete postići ako pravilno rasporedite svoje vreme?

Najbolje vreme za doručak, ručak i večeru. Trebalo bi da doručujete najkasnije sat vremena nakon što ste se probudili. Četiri i po sata posle buđenja bi trebalo da imate ručak, a nekoliko sati posle ručka bi trebalo da večerate. Ako pravite veće vremenske razmake između obroka, bićete gladni, a što više osećate glad, manje su šanse da ćete odoleti da prekršite dijetu i uzmete brzu hranu koja goji. Najvažnije pravilo kojeg se morate držati jeste da ne jedete ništa tri sata pre odlaska u krevet, zato što je toliko vremena potrebno da se hrana svari kako treba.

Najbolje vreme da stanete na vagu. Da biste dobili najrealniji podatak o svojoj kilaži, najbolje je da stanete na vagu čim ustanete. Ako vam jutro ne odgovara, gledajte da imate određeno vreme kada se merite i držite se toga.

Najbolje vreme da idete u radnju po namirnice. Najbolje vreme za odlazak u kupovinu je pre podne u 10 sati, zato što ćete tada biti punog stomaka. Ako odete u kupovinu, a osećate glad i imate nizak nivo šećera u krvi, to može da utiče na vaše rasuđivanje. Ako gladni kupujete namirnice, pašćete u iskušenje da kupite nezdravu hranu poput grickalica ili slatkiša.

Najbolje vreme za vežbanje. Ujutro! Jedno istraživanje je pokazalo da osobe, koje su vežbale pre visokokaloričnog doručka, u periodu od šest nedelja, nisu dobile na težini. S druge strane, osobe koje su vežbale nakon istog tog doručka, ugojile su se kilogram i po. Jutarnjom vežbom ubrzavate vaš metabolizam i sagorevate više kalorija u toku dana.

Najbolje vreme za posetu lekaru. Ako morate da idete kod doktora, najbolje je da to uradite rano ujutru. Ne samo da ćete manje čekati u redu, već nećete skapavati od gladi.

Najbolje vreme da ubrzate vaš metabolizam. Najbolje vreme za to je u osam sati pre podne i do tada bi već trebalo da ste ustali, izmerili težinu i vežbali. Najbolji način da ubrzate vaš metabolizam je da popijete čašu hladne vode, čim ustanete.

Najbolje vreme da prekršite dijetu. Ako želite da pustite sebi na volju i počastite se omiljenom i, ne tako zdravom, hranom, postoji idealno vreme i za to. Ugljene hidrate je najbolje uzimati u vreme doručka. Najbolje vreme za unošenje masnoća je pre podne, u 10 sati. I masnoće i ugljeni hidrati podižu nivo energije u vašem telu, te imate ceo dan na rasopolaganju da sagorite sve kalorije.