Alarmantni simptomi nedostatka energije i umora

Da li vam se nekada dešava da danima osećate nedostatak energije i da imate samo želju za ležanjem i gledanjem televizije? Normalno je se svako od nas ponekada ovako oseti, ali ako je ovo učestala pojava, definitivno Vam je potrebna dopunska doza energije.

Mnogi ljudi se oslanjaju na kofein i druge energetske napitke u obavljanju dnevnih poslova, ali njihova prekomerna upotreba ima neželjene efekte. Povišen nivo šećera u krvi može dovesti do toga da osećate malaksalost. Do povećanja energije bez neželjenih posledica, povećajte unos sledećih vitamina:

OKRENI TOČAK SREĆE I OSVOJI DO 40 % POPUSTA NA SPRINGWELL-U, SAMO TREBA DA SAČEKATE 30 SEKUNDI DA BI SE OTVORIO TOČAK ZA POPUSTE.

ZA POČETAK KLIKNITE OVDE

Vitamin B-12
Istraživanja pokazuju da veliki broj ljudi ne unosi dovoljno ovog vitamina, pa ima problema sa nivoom energije, ima teškoća u funcionisanju i oseća trnjenje u prstima ruku i nogu. Namirnice koje sadrže najviše ovog vitamina su: govedina, skuša, školjke, tofu, kačkavalj i jaja. Preporučena dnevna doza ovog vitamina je 2,4 mikrograma.

I pored toga što vitamin B-12 zaslužuje sopstvenu kategoriju to ne znači da ostali vitamini iz ove grupe ne mogu pomoći povećanje nivoa energije. Pored B-12, ostali B vitamini su timijan (B-1), riboflavin (B-2), nijacin (B-3), pantonska kiselina (B-5), piridoksin (B-6), biotin (B-7) i folna kiselina (B-9). Ovi vitamini ne samo što utiču na povećanje energije, već preventntivno utiču na kardiovaskularna oboljenja i depresiju. Ako ih redovno konzumirate, osećaćete se bolje i unaprediti svoje opšte zdravlje. Najveća koncentracija B vitamina nalazi se u spanaću, lososu, krompiru i sočivu.

Vitamin D

Ne samo što je izvor energije, već utiče i na čvrstinu kosti i na taj način produžava aktivan vek. Postoje dva načina snabevanja ptrebnim količinama ovog vitamina. Prvi način je kroz unos mleka i ribe, a drugi preko izlaganja smirujućim sunčevim zracima. Ako se opredelite za sunčanje, činite to ne duže od 15 minuta dnevno.

Koenzim Q10
Koenzim Q10 je ključan za dobro zdravlje jer održava funkcionisanje ćelija. Isto tako pomaže optimalno funkcionisanje kardiovaskularnog sistema, što je vrlo bitno ako ste fizički aktivni. Proizvodnja koenzima Q10 se sa godinama smanjuje, a kod pušača ovaj proces napreduje brže. Najveća konecntracija Q10 nalazi se u ribi i žitaricama. Za procenu potrebnih količina Vašem organizmu, obratite se lekaru.

Gvožđe
Ako patite od hroničnog nedostatka energije, lekar će verovatno ispitati količinu gvožđa u krvi. Neobjanjiv umor može biti uzrokovan smanjenim vrednostima gvožđa ili anemijom.

Da biste bili sigurni da unosite dovoljne količine gvožđa, jedite crveno meso, žumance, suvo voće i žitarice obogaćene gvožđem. Kombinujte ih sa hranom koja sadrži puno vitamina C (narandža, dinja, zelene paprike i paradajz) da bi Vaše telo lakše iskoristilo gvožđe. Pre konzumiranja tableta sa ovim vitaminom, konsultujte lekara jer mogu biti teške za želudac i creva. Preporučena dnevna doza je 500 mg.

Magnezijum
Kada je reč o povećanju energije, magnezijum je ključan. On pomaže mnoge funkcije organizma – održava stabilnim krvni pritisak, omogućava pravilno funkcionisanje nerava i mišića, reguliše nivo šećera u krvi. Zbog svega ovoga pomaže Vam da se osećate bolje. Namirnice sa visokom koncentracijom magnezijuma su: badem, spanać, žito, sojino mleko, hleb, avokado, grašak i puter od kikirikija. Preporučena dnevna doza je 31-320mg.

Cink
Za kraj, ako želite da održite nivo energije, potrudite se da u dovoljnim količinama unosite cink. On jača imunitet i utiče na rast. Cink možete uneti konzumiranjem morskih plodova, govedine, svinjskog i pilećeg mesa, žitarica, graška i jogurta. Preporučena dnevna doza je 8mg.

Ako ubacite ove vitamine i minerale u ishranu, povećaćete i nivo energije. Zamislite koliko biste mogli postići ako konstantno radie sa punim rezervoarom.