8 načina da prestanete da jedete slatkiše

Ako želite zdravo telo i lepu figuru – zaboravite na slatkiše.

1. Fokusirajte se na ukus. Čulo ukusa na jeziku stvoreno je tako da oseti ukus slatkog prvim komadom slatkiša, svaki sledeći daje manje senzacije. Prestanite da jedete tortu čim prestanete da osećate njen ukus.

2. Ako primetite da idete da kupite krofnu samo da biste razgovarale sa lepim prodavcem, to je zbog dosade, a ne zbog gladi. Vodite dnevnik ishrane. Pet minuta hoda do knjižare bi pomoglo da zaboravite da razmišljate o slatkišima.

3. Nemojte odjednom zaboraviti na sve slatkiše. Ako na dan jedete krofnu, čips i sladoled, počnite, na primer, dan bez krofni. Jedna nedelja bez krofni ne čini pakao, a onda pređite na sledeći cilj.

4. Ne možete bez komada čokolade i dodajete ga, čak i u jutarnjoj kaši?

Smislite alternativni desert. Mali deo tamne čokolade ima 14 g šećera. Čist kakao – nula. Pomešajte pola kašičice kakao praha sa kašičicom kokosovog ulja. A kockice čokolade možete uzeti jednom ili dva puta nedeljno kao nagradu.

5. Jedite desert polako, malo po malo. Uzmite zalogaj torte, a zatim operite sudove, onda pojedite još jedan zalogaj, a zatim nastavite sa pranjem veša. Prema američkom istraživanju, mi osećamo zadovoljstvo nakon bombona tek posle 15 minuta.

6. Kada prestanete da jedete slatkiše, ne odustajte. Počnite da čitate etikete i deklaracije na proizvodima. Dobijate šećer i od mnogih drugih proizvoda – kečapa, gotovih jela, upakovanih sokova, manje masnih jogurta. Ako vidite na pakovanju više od 10g šećera na 100 g proizvoda, treba biti oprezan.

7. Nemojte se nervirati i biti besni na sebe ako pojedete slatkiše u toku dana.

8. Dopamin i serotonin se proizvode kada jedemo slatko, i poboljšavaju naše raspoloženje. Pronađite druge načine za smanjenje stresa i za dobro raspoloženje – seks, spa, topli tuševi, čitanje magazina i knjiga.