7 stvari koje zdravi ljudi rade pre spavanja

Šta to rade zdravi ljudi pre spavanja….

…tuširaju se

Temperatura tela je ključna za dobar san, tvrde naučnici koji izučavaju san.Tuširanje uveče toplom vodom može da pomogne da se temperatura tela podigne, a krvni sudovi prošire što će nam pomoći da lakše utonemo u san. I ne samo da lakše zapsemo. Već i kvalitenije spavamo.

…meditiraju

Odmorite mozak pre odlaska na spavanje. Meditacija ima jako mnogo pozitivnih efekata na psihu, a dokazano je da ima pozitivno deluje i na kvalitet sna. Pre nego što legnete u krevet večaras probajte da meditirate bar nekoliko minuta. Ako vam to postane navika, vremenom ćete se sve lakše uspavljivati.

…pišu dnevnik

Imate problem da zaspete? Zapišite zbog čega. Naučnici kažu da ukoliko zapišemo ono što nas muči i što nas čini nervoznim, lakše ćemo razbistriti misli.

…piju vodu

Poznato je da kafa remeti san, a ni alkohol nije dobro rešenje. A šta jeste? Voda. Posebno ako imate naviku da pijete mnogo vode tokom dana i ako spavate u jako toploj prostoriji. Osećaj žeđi može vas probuditi tokom noći, pa da do toga ne bi došlo najbolje bi bilo da popijete veliku čašu vode pre spavanja.

…vežbaju

Prosto je: da biste se naspavali treba da se dobro preznojite. Kada ste fizički umorni, san je neizbežan, a pa je preporuka da 30 do 45 minuta treninga praktikujete pola sata do sat vremena pre odlaska u krevet.

…isključuju sve uređeje

Plavo svetlo ekrana pametnih telefona, tableta, kompjutera i televizora održava nas budnim čak i kada to ne želimo. Čak i mala lapica koja svetli na nekom od kućnih uređaja može da nam odvuče pažnju i učini da se skoncentrišemo samo na nju umesto na spavanje. Upravo zbog toga, isključite sve uređeje u kući pre nego što legnete.

…pametno jedu

Teška hrana pred odlazaka na spavanje sasvim sigurno vam neće pomoći da lakše zaspete jer će telo morati da potroši više energije dok vari hranu. Nije pametno ni da preskačete večeru, jer gladni sigurno nećete zaspati, ali bilo bi dobro da vam poslednji obork bude najmanje dva sata pre odlaska na spavanje. Potrudite se da jedete laganu hranu koja ne izaziva nadimanje.